Soms doe je projecten die je carrière richting geven. Hoewel ik dat 10 (!) jaar geleden niet zozeer verwachtte, kan ik inmiddels zeggen dat HOV in ’t Gooi er zo eentje is. Na het openen van de dubbellaagse spooronderdoorgang afgelopen zomer, is op 11 december de busbaan feestelijk in gebruik genomen. Een onderdoorgang en busbaan die dwars door stedelijk gebied lopen, het spoor raken en dus vroegen om een strakke planning binnen (korte) treinvrije periodes en die gedurende de realisatie meerdere hoofdaders in het onderliggend wegennet raakten.
Ik kan uren vertellen over alle uitdagingen die we onderweg tegenkwamen in de techniek, omgeving, organisatie, besluitvorming en ga zo maar door. De inschattingsfouten die we maakten, de successen die we boekten en de soms ogenschijnlijk onmogelijke ruimtelijke puzzels die we tóch legden. Dat doe ik graag, en daarnaast zou ik je zeker aanraden om het boekje met geleerde lessen te lezen. Waar ik echter het meest trots op ben, is op het team met wie we dit hebben geregeld. Vooral de samenwerking met mijn ‘maatje’ Maarten Mulder, die zorgde voor creativiteit en vele inzichten en leermomenten. Maar zeker ook met de vele andere teamleden. Het was hard werken, maar met een geweldig resultaat waar ik enorm trots op ben.
Voor mij is het na 10 jaar tijd om door te gaan. Ik laat het project achter bij een – zoals gezegd – geweldig team. Mijn collega Rik Panman neemt mijn rol als projectmanager over. Voor mij tijd voor iets nieuws, maar alle inzichten, geleerde lessen en het plezier in het werk neem ik mee!
Klik hier voor het boekje met geleerde lessen
Meer lezen over dit project? Eerder publiceerden we deze artikelen:
HOV in 't Gooi: meer dan van A naar B
Project HOV in ‘t Gooi wint Duurzame Parel
Circulair bouwen: gewoon doen!
Bouwen op een postzegel: uitvoering in tijden van corona
We gaan graag het gesprek aan! Neem contact op met:
We gaan graag het gesprek aan! Neem contact op met: